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Dis:Play

DESCRIPTION

"TV는 바보상자”라는 말은 이제 듣기 식상할 정도로 상투적인 표현이 되었다. TV, 게임, 영화, 인터넷이 지배하고 있는 오늘날의 대중문화 또한 현대인들을 멍청하게 만드는 비난의 주요 대상이다. 우리는 부정의 형태소 ‘Dis-'와 활동적 의미의 'Play'를 결합한 'Dis:Play'라는 이름의 작품을 통해 과거부터 지금까지 이어져온 미디어의 부정적인 단면을 바라보려 한다. 각기 다른 5가지 디스플레이 기기들은 70년대부터 현재까지의 시대적 배경을 대표하며, Lethargy(무기력/획일화), Overindulgence(과몰입), Assimilation(흡수/동화), Reset syndrome(리셋신드롬), Cyber autism(사이버자폐증)과 같은, 미디어 중독이 야기하는 정신적 문제들을 간접적으로 보여준다.

‘idiot box’ It's a cliche. Today’s popular culture like TV, game, movie, internet is accused of making people stupid. We try to see the downside of media through the work ‘Dis:Play’. It’s a mixed word using ‘dis-‘ and ‘play’. Each five different kinds of media is typical of the period (1970-2010). They also talk indirectly about psycological- disorders like Lethargy, Overindulgence, Assimilation, Reset syndrome, Cyber autism caused by media addiction.

DESIGNERS

designer

김선우 Kim Sunwoo

tjsdn113@naver.com

designer

노성화 Noh Seonghwa

horang292@naver.com

CHARACTER

Fun Insightful
Experimental Practical

PLATFORM